Triatlons Uge 2025 – Vis klubben frem og rekruttér nye medlemmer!

mar 4, 2025

Her løbers der koncentreret ud af skiftezonen (Foto: Fotografen)

Foto: Triatlon’s Uge 2024

Triatlon’s Uge 2025

Triatlon er meget mere end en sport – det er et fællesskab, en livsstil og en fantastisk mulighed for at udfordre sig selv. Alligevel er der mange, især unge voksne i alderen 22-32 år, der endnu ikke har opdaget triatlons unikke kombination af disciplin, socialt fællesskab og alsidig træning. Det vil vi gerne ændre på, men vi har brug for jeres hjælp!

I uge 39 ønsker vi at samle triatlonklubber fra hele landet til Triatlons Uge 2025 – en uge, hvor vi sætter sporten i centrum og inviterer nysgerrige indenfor i klubberne til at prøve kræfter med triatlon.

Sidste år deltog klubber fra Aalborg, Aarhus, Ringe, Odense, Amager, Skovshoved, Islev, Hvidovre, Fredericia. I år vil vi gerne have endnu flere klubber med – og jeres klub er velkommen til at være med!

Hvorfor fokus på unge voksne?

Vi tror på, at triatlon har rigtigt meget at tilbyde netop overfor de 20-32-årige både socialt og sportsligt, og at der i dette segment er et uudnyttet potentiale. Unge i alderen 20-32 år er ofte flyttet til en ny by for at tage en videregående uddannelse og mange efterspørger derfor både nye sociale fællesskaber og muligheden for at fysisk aktivitet – og her har triatlon og I som klubber noget unikt at tilbyde.

Hvad skal I gøre?

Vælg en dag i uge 39, hvor klubben inviterer til et åbent-hus-arrangement og præsenter, hvem I er, og hvad I tilbyder – både socialt og sportsligt. I bestemmer selv hvilken dag i uge 39 I inviterer til åbent hus. Vi opfordrer til at I, udover at præsentere jeres klub og jeres tilbud, f.eks. kombinerer det med noget triatlontræning. Har man tanker om at lave et introforløb, hvor interesserede får mulighed for at ”snuse” til triatlon, er det her en rigtig god mulighed for at komme godt i gang.

Vi tilbyder:

  • tilknytning af DIF’s specialist i digital markedsføring, som kan hjælpe med sparring til, hvordan I promoverer jeres klub samt laver annoncering på sociale medier for jer.
  • assistance i produktion af materiale til sociale medier målrettet målgruppen.
  • at betale op til 1.000 kr. til annoncering af jeres medlemsrekrutteringstiltag – endeligt beløb afhænger af hvor mange klubber der deltager.

Vil I være med i Triatlon’s Uge?

Skriv til sune.erichsen@triatlon.dk allerede i dag og reserver den 24. april kl. 19:00 til yderligere information.

Trænerkursus: Cykling modul 2

Trænerkursus: Cykling modul 2

Vil du tage din cykeltræning til næste niveau – og hjælpe erfarne triatleter med at gøre det samme?
Cykling 2-modulet er for dig, der allerede har gennemført Cykling 1 og ønsker at udvikle dine færdigheder som cykeltræner i triatlonklubben. Her dykker vi dybere ned i teknisk træning og konditionel optimering – med fokus på at løfte niveauet hos de mere rutinerede atleter. Klik og læs mere om kurset og hvordan du kan være med…

’Høgen’ var flyvende i Frankfurt

’Høgen’ var flyvende i Frankfurt

Kristian Høgenhaug tog en imponerende sølvmedalje ved IRONMAN Frankfurt European Championship, hvor han leverede dagens hurtigste cykelsplit og førte løbet indtil de afsluttende kilometer. Med i feltet var også Magnus Ditlev og Daniel Bækkegaard, men et rødt kort og et afbud ændrede på en ellers lovende dansk dag. Læs om dramaet, farten og det velfortjente ølbad i Frankfurt…

Ny strategi skal styrke talent- og elitearbejdet i dansk triatlon

Ny strategi skal styrke talent- og elitearbejdet i dansk triatlon

Triatlon Danmark har revideret sin talent- og elitestrategi. Den nye strategi bygger videre på de stærke fundamenter fra den tidligere strategi (2021–2028), men er samtidig tilpasset de realiteter og rammevilkår, som dansk triatlon står overfor i dag. Strategien gælder frem til 2032 og skal danne retning for arbejdet med at udvikle og fastholde triatleter i verdensklasse.